Blog Layout

Offertes en uitpluizen

nathalieminkman • mrt. 14, 2023

Uitpluizen en offertes een mailbox vol



Uitpluizen, pluizen, pluizen en offertes....heel veel offertes


Voor er een verbouwing plaatsvind is de weg ernaartoe één van uitpluizen. 

Mijn mailbox zit er vol mee. Weliswaar geordend op naam. Het zijn natuurlijk projecten, maar uiteindelijk gaat het om de mensen die er wonen. En passen deze plaatjes bij deze mensen. Bottom line, worden zij er gelukkig van. Mijn mailbox is dus geordend op naam van de bewoners en nooit op project naam. Als ik een adres bij bewoners niet meer kan onthouden dan stop ik ermee 


Dit proces van uitpluizen naar materialen, goede vakmensen, mooie spullen is precies wat het voor mij zo leuk maakt. Ik hoor zoveel verhalen en zie zoveel mooie bedrijven. 

Daarnaast wordt er ook een kaf van het koren gescheiden. De kunst van het doorvragen. En als ik mijzelf niet overtuigd krijg, zet ik hem niet door. 

Dit doorvragen betreft de kwaliteit, de service, de montage, de garanties. 

Ook aanbetalingen worden kritisch onder de loep genomen. Als deze uit verhouding is doen we het niet. 


Op een enkeling na worden alle bedrijven die aan een klus (groot of kleiner) gaan werken persoonlijk door mij bezocht. Om te zien, te horen, te beoordelen en te voelen. 

En zeg nou zelf. Het werkt nog altijd fijner als je elkaar persoonlijk hebt ontmoet. 


Naast al deze factoren hoort het uit onderhandelen van de offerte ook bij het proces. 

Ik durf dan ook best te zeggen dat ik redelijk inzicht heb in de marge op producten. 

Dit onderhandelen moet altijd respectvol. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat ik een mooi contact tussen de klant en een bedrijf kapot onderhandel.


Mijn stijl van verbouwbegeleiding is open. Samen met mijn klant kom ik een bedrag overeen. Dit zou onder andere tijdens het onderhandelen deels terugverdient moeten worden. 

Zeer regelmatig krijg ik de vraag van een bedrijf waar de factuur naartoe moet. De klant of naar mij. 

Mijn antwoord is altijd helder. De factuur gaat direct naar de klant. En dit is precies wat valt onder mijn stijl. Ik zal nooit een percentage bovenop een factuur van handjes mensen zetten. Iedereen verdient wat hij toekomt. De handenmensen, de hulp bij verbouwen en de klant. De eer van de investering en het uitgevoerde werk gaat zo direct naar de vakkundige bouwers en handenmensen (zonder dat de hij zich uit de markt hoeft te prijzen). 

En de klant verdient openheid en geen verfrommelde percentages in de marge bovenop de facturen. 

En zo houden we het proces voor iedereen uitdagend en tevreden. 










Huis verkopen en aankopen advies

door huisverbouwenadvies.nl 25 mei, 2023
Verbouwen of verkopen wat is wijsheid
door nathalieminkman 15 nov., 2022
Hulp bij verbouwen te duur?
Meer posts
Share by: